خرید فروش جلبک دریایی خوراکی لاغری در شیراز

خرید و فروش جلبک دریایی خوراکی لاغری در شیراز فروش جلبک دریایی در شیراز فروش جلبک خوراکی در شیراز جلبک لاغری در شیراز

خرید فروش جلبک دریایی خوراکی لاغری در شیراز

خرید و فروش جلبک دریایی خوراکی لاغری در شیراز فروش جلبک دریایی در شیراز فروش جلبک خوراکی در شیراز جلبک لاغری در شیراز

خرید فروش جلبک دریایی خوراکی لاغری در شیراز فروش جلبک دریایی در شیراز فروش جلبک خوراکی در شیراز جلبک لاغری در شیراز09367385318 /09177917995

بایگانی
آخرین مطالب

جلبک دریایی

جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲ ب.ظ

 

 جلبک دریایی

 

جلبک­ها از جمله منابع دریایی هستند که غنی از متابولیت­های ثانویه زیست­ فعال با ساختار جدید می ­باشند. این محصولات طبیعی می­توانند به عنوان پیش نمونه­ های شیمیایی برای کشف ترکیبات جدید در درمان بیماری­ها مورد استفاده قرارمیگیرند و یا مدل­هایی برای فارماکولوژی مولکولی میباشند (Takamatsu et al., 2003). جلبک­های دریایی نشان دهنده مخزن پایان ­ناپذیر مواد اولیه مورد استفاده در داروسازی، پزشکی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی هستند (Badea, Balaban, Rapeanu, Maria, & Badea, 2009).  جلبک­ها علاوه بر نقش­های بوم شناختی بسیار مهمی که در طبیعت دارند، به دلیل غنی بودن از مواد معدنی و ویتامین­ها، قرن­ها به عنوان غذایی سالم در رژیم غذایی انسان و یا برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار گرفته اند (Khan & Satam, 2003). جلبک­های دریایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در محیط­های دریایی هستند. آن­ها تنوع وسیعی از حاصل­های سوخت و سازی شیمیایی در محیط بالقوه خود دارند که در برابر موجودات زنده ریز خارجی از خود دفاع می­کنند (Bhadury & Wright, 2004).

فعالیت­های بیولوژیکی در ترکیبات زیستی طبیعی فعال در جلبک­ها دارای اثرات گسترده­ای همچون اثرات ضدمیکروبی (Stirk, Reinecke, & van Staden, 2007)، ضدتوموری (Jiao et al., 2009) و فعالیت­های آنتی­ اکسیدانی هستند (Vijayabaskar & Shiyamala, 2011). علاوه بر این جلبک­ها به خاطر محتوای کم چربی و کالری و میزان زیاد پلی­ ساکارید، مواد معدنی و ویتامین­ها و همچنین حضور مولکول­های زیست ­فعال مثل فلوروتانن­ها، فکوییدانها، فوکوگزانتین، ترپن­ها و آلکالوییدها، می­توانند منبعی مناسب برای محصولات آرایشی بهداشتی و دارویی به شمار آیند. (Zubia et al., 2009).

 

 خواص درمانی جلبک

 

در طب عامیانه نیز از جلبک­ها استفاده می­شود. به عنوان مثال در فارماکوپه چین، دستورالعمل­هایی بر پایه گیاهان دریایی ارائه شده است که برای درد، آبسه و سرطان استفاده می­ شوند. در پاناما، درمان­هایی به وسیله گیاهان دریایی انجام می ­شده است. رومی­ها نیز بعضی از اثرات دارویی مرتبط با جانوران دریایی را بر شمرده ­اند (Smit, 2004). در گذشته در جوامع غربی، جلبک­ها به عنوان غذای حیوانات و عامل ایجاد لقاح مطرح بودند و در دهه­ های 80 و 90 به عنوان منبعی برای تهیه ید و سایر مواد شیمیایی مطرح شده ­اند (Jimeno, Faircloth, Sousa-Faro, Scheuer, & Rinehart, 2004).

 

 

 

  • جلبک دریایی لاغری تضمینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی